Schlüssel mit Hiss anlernen

  • Tag auch.

    Kann mir jemand nochmal die Anleitung aus dem Handbuch geben wie ich einen neuen Schlüssel anlernen kann ?
    Habe mir bei Honda einen neuen Rohling bestellt und nachschleifen lassen.

    Nun will ich diese beiden neu anlernen, leider habe ich beim kauf nur einen erhalten und die Anleitung zum Anlernen war von 2006 glaube ich.
    Daher wäre es nett wenn jemand nochmal die notwendigen Schritte hier reinstellt =)
    Und auch am besten schonmal jemand postet der das ganze vollzogen hat.

    Danköööö

  • Korrekt!
    Wenn das nicht weiterhilft, frag' doch mal den "FireBlade Chris" hier im Forum! Der kennt sich sehr gut mit Elektronik aus.

    Beste Grüße  - DOC SPYKE & ASSISTANT - ;) ...... 929RR :perfekt:

    ... mit uns mußt Du immer rechnen!

  • Moin,

    das ist ja mal eine einfache Geschichte.
    Ich hatte mal beim Hondahändler angefragt,was es denn kostet sich einen neuen Schlüssel kodieren zu lassen.
    Schlüssel incl. Arbeit lag bei meine ich 120 Euro oder in dem Dreh.
    Zum Glück ist dann aber der 2.Schlüssel doch noch aufgetaucht,somit hat sich das für mich wieder Erledigt.

    Gruß

  • Ich habs vor ein paar Tagen nach dem link von VFR-Micha gemacht.

    Schlüssel beim freundlichem HH für 33 Euro besorgt. Beim Schlüssedienst schleifen lassen - für Nüsse =) . Dann hab ich mir beim örtlichem Verwerter einen 2 Poligen Japansystemstecker besorgt, auch für umme :) . An den Stecker ein schwarzes und ein rotes Kabel dran gezwigt, nach der Anleitung vorgegangen und alles war gut. Tank braucht nicht abgebaut werden wenn man einen Boschwinkelfinger hat, ansonsten einfach ein Stück anheben. Alles in allem, für ungeübte, ca 15 min arbeit.


    Mit sportlichem Gruß

    Markus

  • Hallo Dynoj,

    gibt es die Anleitung hier noch im forum von VFR-Micha. Habe die nicht gefunden!
    Gruss u. Danke f. die Antwort.
    Didi

  • Moin Moin
    Braucht man bei der SC44 einen Widerstand oder ist der dort nicht nötig.

    Wer später bremst, fährt länger SCHNELL!

  • Siehe mal hier:
    https://youtu.be/db0ee6u7CjQ

    Beschreibung
    First you need at least one original HISS key that works with the motorcycle, if you have that you need to buy a genuine Honda blank HISS key this will allow any capable Thai key cutter to achieve perfection, a nice smooth and positive fit.

    Please make sure you order the correct Honda HISS key blank for your model, if you not sure you can post your model/year here and I'm sure people will try to help you with finding the right article number for your Honda HISS key.

    If you currently have no HISS enabled keys of the motorcycle you're up for an new and expensive ECU and key set.

    To program new HISS keys for your motorcycle, you need a special Honda HISS programming Tool, this Honda tools sounds more difficult than it actually is and you can make The special Honda HISS programming Tool yourself. If you're not good with electronics or prefer not to connect self-made-electronics to your motorcycle the Honda tool part number is 07XMZ-MBW0101.

    To program new HISS keys to your motorcycle shove your DIY or original Honda Hiss special programming tool into the connector and connect the positive and negative battery connectors to their respective battery terminals.

    Turn the ignition key to ON using your original key. The immobilizer indicator light should come on and stay on (if it starts flashing after 10 seconds there is a fault in your system).

    Now disconnect the positive battery connector for 5 seconds before re-attaching it to the battery terminal. The indicator should now come on for 2 seconds then begin to flash repeatedly four times. This indicates the system is now in registration mode. At this point all previous keys except the one in the ignition have cleared/canceled from the ECM memory, so if you have any extra spare HISS keys they will need to be re-registered also.

    Turn the ignition to OFF and remove the original key. Put it about 5 meters away from the motorcycle you are working on, so it doesn't interfere with the transponder in the new key.

    Insert the new key and the ignition to ON. The immobilizer indicator light should come on for 4 seconds then begin to flash repeatedly four times. This indicates the system has registered the new key. Success!

    If you have any extra keys you want to register, repeat the previous step “Insert the new key and the ignition to ON”. Don't put the original key you started the process with in as its already registered.

    Once you have registered your spare HISS keys, turn the ignition to OFF, remove the DIY special tool and reconnect your CKP sensor.

    Now you can check if all your HISS keys start your motorcycle.


    HISS TOOL
    http://www.motorcycle.in.th/filemgmt_data/…SS-Key-tool.pdf

    Viele Grüße aus Dänemark :)